Welcome To My Website From Buddha, Dhamma,and Samgha are for all of you
Buddha, Dhamma and Samgha are for all of you
Hello Welcome to my website This is my first project

Pages

Saturday, June 5, 2010

ခ်မ္းသာျခင္း၏ရလာဒ္ပညာ


ေလာကၾကီးမွာရွိၾကေသာ လူသားတုိ႔အတြက္ ေကာင္းက်ဳိးကုိသာရည္ရြယ္၍ ဤစာသားကုိ ေရးသားရျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စာေပကုိျမတ္ႏုိးၾကေသာ စာေပပရိတ္သတ္အတြက္ အမွားအယြင္းပါခဲ့ပါလွ်င္ အၾကံေပးပါရန္ ေရွးဦးပထမ အႏူးညြတ္ေျပာပါရေစ။ ယၡဳ စာေရးသူအေန ျဖင့္ ထက္၍ဆုိခ်င္သည္မွာတုိက္ဆုိင္မႈေလးေတြရွိခဲ့ပါလွ်င္လည္း ခြင့္ျပဳေပးပါရန္ေျပာဆုိအပ္သည္။ ယခုအခါ ဤစာအုပ္ေလးကုိ ေရးသားရျခင္းသည္ အေကာင္းကုိသာ ရည္ညြန္းေစခ်င္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္လည္းဆုိရသည္မွာ ခ်မ္းသာျခင္း၏ရလာဒ္သည္ ေလာကလူသားတုိင္းကလုိခ်င္ ေတာင္းတျခင္းေၾကာင့္သာျဖစ္ေပသည္။ သုိ႔ေသာ္ပညာသင္ၾကားရန္ပင္ေမ့ေလွ်ာ့သြားၾကသည္ အမွန္ပင္ျဖစ္ေပသည္။ ထုိအရာေတြကုိ ျပန္၍ စဥ္းစားၾကလွ်င္ ပထမအရြယ္တြင္ စာေပသင္ၾကား ရန္လုိေပသည္။ ထုိသုိ႔ဆုိရျခင္းမွာ ေရွးထုံးကုိ မပယ္မူ၍ထက္ဆုိဦးအံ။ ေရွးပညာရွိတုိ႔၏ အယူအဆ အေတြးအေခၚသည္ ေနာက္ေနာက္ေသာ ပညာရွင္တုိ႔အတြက္လက္နက္ေကာင္းသဖြယ္ ပင္ျဖစ္သည္ဆုိသည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္ေပသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာေအာက္ပါလကၤာကုိ ၾကည့္၍သိႏုိင္ပါသည္။


ပညာတန္ေဆာင္၊ ဥာဏ္အေရာင္ကား
မုိက္ေမွာင္ေဖ်ာက္ပယ္၊ ခ်မ္းသာၾကြယ္၏
တင့္တယ္ၾကီးပြား၊ က်င့္တရားကား
ထား စား ရင္းႏွီး၊ သုိမွီးအထူး
ဆည္းပူးဒါန၊ သီလ ကုိယ္က်င့္
ႏွဳိင္းခ်င့္ပညာ၊ မကြာသတိ
အျမဲရွိသည္၊ က၀ိသူမြန္ က်င့္ထုံးတည္း.......။ ။ ဟူ၍



ေရွးေရွးက၀ိသူမြန္တုိ႔၏ လကၤာကုိေထာက္ဆေသာအားျဖင့္ ယခုအခါစာေရးသူသည္ ဤ ခ်မ္းသာျခင္း ၏ ရလာဒ္ပညာ ကုိ ေရးသားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ေခတ္ပညာေရးတုိ႔သည္ ဒီေရပမာကဲ့သုိ႔ တုိးတက္လာ ေသာ ဒီေခတ္ဒီအခါသည္ ပညာေရးတုိးတက္သည္ႏွင့္အမွ် သိပၸံအတက္ပညာတုိ႔သည္လည္း တေန႔တျခား တုိးတက္ေနေပသည္။ လူသားတုိင္း လူသားတုိင္း တစ္ဦးခ်င္းဆီမွာ အတက္ပညာ တစ္ခု သုိ႔မဟုတ္ ပညာရပ္ တစ္ရပ္ရွိေနျပီျဖစ္ေသာ္လည္း စာေရးသူအေနျဖင့္ ဘ၀င္မမွ်ျဖစ္ေနမိပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ လူေတာ္လူမြန္ မရွာေသာ ဒီေခတ္ ဒီအခါ၌ကား ေတာ္လြန္း ခၽြန္လြန္းေသာ လူည္ခၽြန္မ်ားျပား သည္ထက္မ်ားျပားေစရန္အတြက္ စာေရးသူသည္ ပုိ၍ေတာ္ေစေရးႏွင့္ ပညာ၏ခ်မ္းသာကုိရရွိႏုိင္ေရး အတြက္ ထပ္မံကာ ဤမည္ေသာ “ခ်မ္းသာျခင္း၏ရလာဒ္ပညာ” ကုိ ေရးသားအပ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ပညာရွင္မဟုတ္ေသးေသာ္လည္း အမွားရွိႏုိင္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စာေပျမတ္ႏုိးသူတုိ႔က အၾကံျပဳႏုိင္ပါ သည္။ အမွားပါလွ်င္လည္း ခြင့္လြတ္ေပးပါရန္ အႏူးညြတ္ထက္၍ ေျပာဆုိအပ္ပါသည္။

စာေရးသူ
ပုည(ရာမည)


၀ီရိယ ႏွင့္ လူသား
အခ်ိန္သည္ ဒီေရပမာ ရုတ္တရက္ ကုန္ဆုံးသြားၾကကုန္၏။ တေန႔တာ အလုပ္ကုိ လုပ္ၾကကုန္ေသာ လူသားတုိ႔သည္ ေန႔ရက္ေတြတာ ကုန္ဆုံးသြားၾကကုန္၏။ အလုပ္တုိ႔သည္သာ မကုန္ဆုံးပဲ ရွိေနျမဲ ရွိေနခဲ့ၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕ေသာလူသားတုိ႔သည္ ျပင္းရိၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕ေသာလူသားတုိ႔သည္ ပ်က္စီးၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕ေသာလူသားတုိ႔သည္ ဥာဏ္ျဖင့္ဆင္ျခင္သိျမင္ၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕ေသာ လူသားတုိ႔သည္ လုံ႔လ ၀ီရိယ အားထုတ္ျခင္းကုိျပဳလုပ္ၾကကုန္၏။ ဤကဲ့သုိ႔ ျပင္းရိျခင္း ပ်က္စီးျခင္းတုိ႔သည္ ၀ီရိယမဲ့ေသာ လူသားထံ၌တည္ရွိေနျခင္းေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ သူတုိ႔သည္ အခ်ိန္ကုန္သည္ႏွင့္အမွ်လည္းေကာင္း အရြယ္ၾကီး အသက္ၾကီးလာသည္ႏွင့္အမွ် ဆင္းရဲျခင္းဒုကၡ သုကၡေပါင္းမ်ားစြာတုိ႔သည္ ခံၾကရကုန္၏။ ထုိမွမဟုတ္မူ၍ ဥာဏ္ျဖင့္ ဆင္ျခင္သိျမင္ျခင္း လုံ႔လ ၀ီရိယ အားထုတ္ျခင္းျဖင့္ျပဳလုပ္ၾကကုန္ေသာ လူသားတုိ႔သည္ တစ္ေန႔တျခားတူမတူေအာင္ တုိးတက္လာၾက ကုန္၏။ ထုိ၀ီရိယႏွင့္ ျပည့္စုံေသာလူသားသည္ ေအာင္ျမင္မႈ၏ သရဖူကုိ အနီးကပ္ဆုံးရယူပုိင္ဆုိင္ခြင့္ အရွိဆုံးသူျဖစ္လာၾက၏။ ကမၻာေပၚတြင္ အေက်ာ္ၾကားဆုံး ခ်မ္းသာလြန္းေသာ အထူးခၽြန္ဆုံးေသာ အဘက္ဘက္ကျပည့္စုံၾကြယ္၀လာေသာ ပုဂၢဳလ္တုိ႔သည္ တစ္နည္းေျပာရလွ်င္ ၀ီရိယႏွင့္လူသားတုိ႔ သည္ပင္ အေကာင္းဆုံး ၀ီရိယႏွင့္က်ဳိးစားအားထုတ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ အပုိင္း (၁)


အပုိင္း(၂)

ကမၻာေပၚတြင္ အထူးခၽြန္ဆုံး၊ အသာဆုံး၊ အျမတ္ဆုံးေသာ လူသားတစ္ဦးက အေကာင္းဆုံးေသာ စကားလုံးေလးမ်ား ေျပာသြားခဲ့ပါသည္။ မိတ္ေဆြတုိ႔ လုံ႔လ၀ီရိယႏွင့္ျပည့္စုံေသာ လူရည္ခၽြန္သည္ စင္စစ္ ပ်င္းရိျခင္း၊ ပ်က္စီးျခင္း စသည္ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ဒုစရုိက္ကုိ ကုိယ္ပုိင္အသိျဖင့္ စြန္႔လြတ္၏။ ေကာင္းမြန္ျမင့္ျမတ္ေသာ ကုသုိလ္သုစရုိက္ကုိ ကုိယ္ပုိင္အသိစိတ္ျဖင့္ ပြားမ်ား၏။ မေကာင္းေသာ အက်ဳိးမရွိေသာ အလြယ္ျပီးေစႏုိင္ေသာ အျပစ္ရွိေသာ အက်ဳိးယုတ္ေသာ အက်ဳိးမဲေသာ အလုပ္ကုိ ကုိယ္ပုိင္ဥာဏ္အျမင္ျဖင့္ သိ၍စြန္႔လြတ္၏။ ေကာင္းလည္းေကာင္းေသာ အက်ဳိးလည္းရွိေသာ အလုပ္လည္းၾကာျမင့္ႏုိင္ေသာ အျပစ္လည္းမရွိေသာ ျမင့္ျမတ္ေသာ စိတ္ဓာတ္ကုိ အက်ဳိးျပဳ၍ ေက်းဇူးျပဳတက္ေသာ အလုပ္ကုိ ကုိယ္ပုိင္ဥာဏ္အျမင္ျဖင့္သိ၍ပြားမ်ား လုပ္ကုိင္ခဲ့၏။ ထုိသူတုိ႔သည္ ၀ီရိယႏွင့္ျပည့္စုံေသာ လူသားျဖစ္၍ေအာင္ျမင္သြားၾကကုန္၏။ ထုိကဲ့သုိ႔ေသာ ၀ီရိယရွိေသာသူသည္ အဘယ္အမည္ရွိေသာ ကိစၥဟူသမွ်ကုိ မေအာင္ျမင္ မျပီးေျမာက္ပဲ ရွိပါအံနည္း ေမးဖြယ္ရာရွိသည္မွာ အမွန္၀င္ေရာက္ထုိးေဖာက္၍ ေရာက္လာပါေတာ့သည္။ ဤကဲ့သုိ႔ေသာ အေမးကိစၥသည္ အလြယ္ျပီေျမာက္ခ်မ္းသာသုိ႔ေရာက္၍ ေအာင္ျမင္တုိးတက္ကာ တဆင့္ထပ္တဆင့္ျမင့္မားလာေပတည္း။ အလုံးစုံ ကိစၥေအာင္ျမင္ေၾကာင္း ခ်မ္းသာေၾကာင္း ၾကီးပြားေၾကာင္း ထင္ရွား ေက်ာ္ေဇာ္ေၾကာင္းဟူ၍ ေလာကမွာ အတုလထြက္ဖူး သုံးလူတုိ႔၏သခင္ လူသုံးေရႊဟု နာမသမုတ္ သဗၺညုဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူခဲ့ေသာေၾကာင့္ ခ်မ္းသာၾကီးပြား၊ အေတြ႕အၾကဳံ ဗဟုသုတကုိရွာေဖြကုန္ေသာ လူစြမ္းေကာင္း သူျမတ္သူမြန္တုိ႔သည္ ၀ီရိယ ကုိ အထူးသျဖင့္ အားထုတ္ၾကကုန္ေလာ။ ၀ီရိယသည္ ျမဲျမန္စြာ ေထာက္ပံ့ျခင္း လကၡဏာရွိ၏ ၀ီရိယသည္ ဥစၥာ ေရႊေငြ အမ်ဳိးမ်ဳိး တုိးတက္ေၾကာင္း တုိးပြားေၾကာင္း ျဖစ္ကုန္၏။ ၀ီရိယသည္ ဆုတ္ယုတ္ ပ်က္စီးျခင္းမရွိျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ၀ီရိယသည္ အျမဲ အသုံး၀င္ေသာ ဓားေကာင္း တစ္လက္ႏွင့္တူေပသည္။ ၀ီရိယသည္ ေရွးက မိမိျပဳလုပ္ဖူးေသာ အလုပ္ဟူသမွ်ကုိ အထူးသျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳေနသကဲ့သုိ႔ တုိးတက္ ၾကီးပြားေၾကာင္းအမွန္ပင္ျဖစ္ေပသည္။ အရာရာ ကိစၥတုိ႔ကုိလည္း ခဏျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း အလွ်င္အျမန္ ေက်းဇူးျပဳကာ ေအာင္ျမင္မႈရလာဒ္ကုိ ျဖစ္ေစႏုိင္သည္။ အကုသုိလ္၀င္ေရာက္ပ်က္စီးႏုိင္ေသာ မေကာင္းညစ္ဆုိး အကုသုိလ္ဒုစရုိက္တုိ႔ကုိ စြန္႔ပစ္ႏုိင္ေပသည့္ အျပင္ မိမိကုိယ္တုိင္ အားထုတ္မႈရွိေသာ ကုသုိလ္တရားေတြႏွင့္ေကာင္းက်ဳိးအေပၚတြင္ ခ်မ္းသာသုခကုိရ၍ ေအာင္ျမင္ျခင္းကုိထပ္ဆင့္ကာရရွိႏုိင္ေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၀ီရိယႏွင့္လူသားတုိ႔သည္ ၀ီရိယ ကုိ အျမဲအားထုတ္ၾကကုန္၏။ ဤေလာက၌ ပ်င္းရိေသာ ေမာင္ဖ်င္းသည္ အတက္ပညာ ဥစၥာပစၥည္း အေဆြခင္ပြန္းေကာင္း ခ်မ္းသာသုခ ေကာင္းမေကာင္း အၾကင္ ေကာင္းျခင္းလကၡဏာသည္ ထုိသူ႔ထံတြင္ လာေရာက္မည္မဟုတ္သကဲ့သုိ႔ ထုိေကာင္းျခင္း လကၡဏာသည္ ေ၀းကြာ၍သြားသည့္အျပင္ ၀ီရိယမဲ့ေသာလူသား၏ ဘ၀၌သာျဖစ္၍ ၀ီရိယရွိေသာ လူသားတုိ႔၏စြမ္းရည္ေတြနိမ့္က်ကာသြားေပေတာ့သည္။ ဤသည္ကား ၀ီရိယရွိ မရွိျခင္း၏ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုႏွင့္ဥပမာ တစ္ပုဒ္ပင္ျဖစ္ေပသည္။(အပုိင္း ၂)

တကၠသုိလ္ရဟန္းကမၻာ ပုည (ရာမည)

0 comments:

Post a Comment

Saturday, June 5, 2010

ခ်မ္းသာျခင္း၏ရလာဒ္ပညာ


ေလာကၾကီးမွာရွိၾကေသာ လူသားတုိ႔အတြက္ ေကာင္းက်ဳိးကုိသာရည္ရြယ္၍ ဤစာသားကုိ ေရးသားရျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စာေပကုိျမတ္ႏုိးၾကေသာ စာေပပရိတ္သတ္အတြက္ အမွားအယြင္းပါခဲ့ပါလွ်င္ အၾကံေပးပါရန္ ေရွးဦးပထမ အႏူးညြတ္ေျပာပါရေစ။ ယၡဳ စာေရးသူအေန ျဖင့္ ထက္၍ဆုိခ်င္သည္မွာတုိက္ဆုိင္မႈေလးေတြရွိခဲ့ပါလွ်င္လည္း ခြင့္ျပဳေပးပါရန္ေျပာဆုိအပ္သည္။ ယခုအခါ ဤစာအုပ္ေလးကုိ ေရးသားရျခင္းသည္ အေကာင္းကုိသာ ရည္ညြန္းေစခ်င္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္လည္းဆုိရသည္မွာ ခ်မ္းသာျခင္း၏ရလာဒ္သည္ ေလာကလူသားတုိင္းကလုိခ်င္ ေတာင္းတျခင္းေၾကာင့္သာျဖစ္ေပသည္။ သုိ႔ေသာ္ပညာသင္ၾကားရန္ပင္ေမ့ေလွ်ာ့သြားၾကသည္ အမွန္ပင္ျဖစ္ေပသည္။ ထုိအရာေတြကုိ ျပန္၍ စဥ္းစားၾကလွ်င္ ပထမအရြယ္တြင္ စာေပသင္ၾကား ရန္လုိေပသည္။ ထုိသုိ႔ဆုိရျခင္းမွာ ေရွးထုံးကုိ မပယ္မူ၍ထက္ဆုိဦးအံ။ ေရွးပညာရွိတုိ႔၏ အယူအဆ အေတြးအေခၚသည္ ေနာက္ေနာက္ေသာ ပညာရွင္တုိ႔အတြက္လက္နက္ေကာင္းသဖြယ္ ပင္ျဖစ္သည္ဆုိသည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္ေပသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာေအာက္ပါလကၤာကုိ ၾကည့္၍သိႏုိင္ပါသည္။


ပညာတန္ေဆာင္၊ ဥာဏ္အေရာင္ကား
မုိက္ေမွာင္ေဖ်ာက္ပယ္၊ ခ်မ္းသာၾကြယ္၏
တင့္တယ္ၾကီးပြား၊ က်င့္တရားကား
ထား စား ရင္းႏွီး၊ သုိမွီးအထူး
ဆည္းပူးဒါန၊ သီလ ကုိယ္က်င့္
ႏွဳိင္းခ်င့္ပညာ၊ မကြာသတိ
အျမဲရွိသည္၊ က၀ိသူမြန္ က်င့္ထုံးတည္း.......။ ။ ဟူ၍



ေရွးေရွးက၀ိသူမြန္တုိ႔၏ လကၤာကုိေထာက္ဆေသာအားျဖင့္ ယခုအခါစာေရးသူသည္ ဤ ခ်မ္းသာျခင္း ၏ ရလာဒ္ပညာ ကုိ ေရးသားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ေခတ္ပညာေရးတုိ႔သည္ ဒီေရပမာကဲ့သုိ႔ တုိးတက္လာ ေသာ ဒီေခတ္ဒီအခါသည္ ပညာေရးတုိးတက္သည္ႏွင့္အမွ် သိပၸံအတက္ပညာတုိ႔သည္လည္း တေန႔တျခား တုိးတက္ေနေပသည္။ လူသားတုိင္း လူသားတုိင္း တစ္ဦးခ်င္းဆီမွာ အတက္ပညာ တစ္ခု သုိ႔မဟုတ္ ပညာရပ္ တစ္ရပ္ရွိေနျပီျဖစ္ေသာ္လည္း စာေရးသူအေနျဖင့္ ဘ၀င္မမွ်ျဖစ္ေနမိပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ လူေတာ္လူမြန္ မရွာေသာ ဒီေခတ္ ဒီအခါ၌ကား ေတာ္လြန္း ခၽြန္လြန္းေသာ လူည္ခၽြန္မ်ားျပား သည္ထက္မ်ားျပားေစရန္အတြက္ စာေရးသူသည္ ပုိ၍ေတာ္ေစေရးႏွင့္ ပညာ၏ခ်မ္းသာကုိရရွိႏုိင္ေရး အတြက္ ထပ္မံကာ ဤမည္ေသာ “ခ်မ္းသာျခင္း၏ရလာဒ္ပညာ” ကုိ ေရးသားအပ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ပညာရွင္မဟုတ္ေသးေသာ္လည္း အမွားရွိႏုိင္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စာေပျမတ္ႏုိးသူတုိ႔က အၾကံျပဳႏုိင္ပါ သည္။ အမွားပါလွ်င္လည္း ခြင့္လြတ္ေပးပါရန္ အႏူးညြတ္ထက္၍ ေျပာဆုိအပ္ပါသည္။

စာေရးသူ
ပုည(ရာမည)


၀ီရိယ ႏွင့္ လူသား
အခ်ိန္သည္ ဒီေရပမာ ရုတ္တရက္ ကုန္ဆုံးသြားၾကကုန္၏။ တေန႔တာ အလုပ္ကုိ လုပ္ၾကကုန္ေသာ လူသားတုိ႔သည္ ေန႔ရက္ေတြတာ ကုန္ဆုံးသြားၾကကုန္၏။ အလုပ္တုိ႔သည္သာ မကုန္ဆုံးပဲ ရွိေနျမဲ ရွိေနခဲ့ၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕ေသာလူသားတုိ႔သည္ ျပင္းရိၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕ေသာလူသားတုိ႔သည္ ပ်က္စီးၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕ေသာလူသားတုိ႔သည္ ဥာဏ္ျဖင့္ဆင္ျခင္သိျမင္ၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕ေသာ လူသားတုိ႔သည္ လုံ႔လ ၀ီရိယ အားထုတ္ျခင္းကုိျပဳလုပ္ၾကကုန္၏။ ဤကဲ့သုိ႔ ျပင္းရိျခင္း ပ်က္စီးျခင္းတုိ႔သည္ ၀ီရိယမဲ့ေသာ လူသားထံ၌တည္ရွိေနျခင္းေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ သူတုိ႔သည္ အခ်ိန္ကုန္သည္ႏွင့္အမွ်လည္းေကာင္း အရြယ္ၾကီး အသက္ၾကီးလာသည္ႏွင့္အမွ် ဆင္းရဲျခင္းဒုကၡ သုကၡေပါင္းမ်ားစြာတုိ႔သည္ ခံၾကရကုန္၏။ ထုိမွမဟုတ္မူ၍ ဥာဏ္ျဖင့္ ဆင္ျခင္သိျမင္ျခင္း လုံ႔လ ၀ီရိယ အားထုတ္ျခင္းျဖင့္ျပဳလုပ္ၾကကုန္ေသာ လူသားတုိ႔သည္ တစ္ေန႔တျခားတူမတူေအာင္ တုိးတက္လာၾက ကုန္၏။ ထုိ၀ီရိယႏွင့္ ျပည့္စုံေသာလူသားသည္ ေအာင္ျမင္မႈ၏ သရဖူကုိ အနီးကပ္ဆုံးရယူပုိင္ဆုိင္ခြင့္ အရွိဆုံးသူျဖစ္လာၾက၏။ ကမၻာေပၚတြင္ အေက်ာ္ၾကားဆုံး ခ်မ္းသာလြန္းေသာ အထူးခၽြန္ဆုံးေသာ အဘက္ဘက္ကျပည့္စုံၾကြယ္၀လာေသာ ပုဂၢဳလ္တုိ႔သည္ တစ္နည္းေျပာရလွ်င္ ၀ီရိယႏွင့္လူသားတုိ႔ သည္ပင္ အေကာင္းဆုံး ၀ီရိယႏွင့္က်ဳိးစားအားထုတ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ အပုိင္း (၁)


အပုိင္း(၂)

ကမၻာေပၚတြင္ အထူးခၽြန္ဆုံး၊ အသာဆုံး၊ အျမတ္ဆုံးေသာ လူသားတစ္ဦးက အေကာင္းဆုံးေသာ စကားလုံးေလးမ်ား ေျပာသြားခဲ့ပါသည္။ မိတ္ေဆြတုိ႔ လုံ႔လ၀ီရိယႏွင့္ျပည့္စုံေသာ လူရည္ခၽြန္သည္ စင္စစ္ ပ်င္းရိျခင္း၊ ပ်က္စီးျခင္း စသည္ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ဒုစရုိက္ကုိ ကုိယ္ပုိင္အသိျဖင့္ စြန္႔လြတ္၏။ ေကာင္းမြန္ျမင့္ျမတ္ေသာ ကုသုိလ္သုစရုိက္ကုိ ကုိယ္ပုိင္အသိစိတ္ျဖင့္ ပြားမ်ား၏။ မေကာင္းေသာ အက်ဳိးမရွိေသာ အလြယ္ျပီးေစႏုိင္ေသာ အျပစ္ရွိေသာ အက်ဳိးယုတ္ေသာ အက်ဳိးမဲေသာ အလုပ္ကုိ ကုိယ္ပုိင္ဥာဏ္အျမင္ျဖင့္ သိ၍စြန္႔လြတ္၏။ ေကာင္းလည္းေကာင္းေသာ အက်ဳိးလည္းရွိေသာ အလုပ္လည္းၾကာျမင့္ႏုိင္ေသာ အျပစ္လည္းမရွိေသာ ျမင့္ျမတ္ေသာ စိတ္ဓာတ္ကုိ အက်ဳိးျပဳ၍ ေက်းဇူးျပဳတက္ေသာ အလုပ္ကုိ ကုိယ္ပုိင္ဥာဏ္အျမင္ျဖင့္သိ၍ပြားမ်ား လုပ္ကုိင္ခဲ့၏။ ထုိသူတုိ႔သည္ ၀ီရိယႏွင့္ျပည့္စုံေသာ လူသားျဖစ္၍ေအာင္ျမင္သြားၾကကုန္၏။ ထုိကဲ့သုိ႔ေသာ ၀ီရိယရွိေသာသူသည္ အဘယ္အမည္ရွိေသာ ကိစၥဟူသမွ်ကုိ မေအာင္ျမင္ မျပီးေျမာက္ပဲ ရွိပါအံနည္း ေမးဖြယ္ရာရွိသည္မွာ အမွန္၀င္ေရာက္ထုိးေဖာက္၍ ေရာက္လာပါေတာ့သည္။ ဤကဲ့သုိ႔ေသာ အေမးကိစၥသည္ အလြယ္ျပီေျမာက္ခ်မ္းသာသုိ႔ေရာက္၍ ေအာင္ျမင္တုိးတက္ကာ တဆင့္ထပ္တဆင့္ျမင့္မားလာေပတည္း။ အလုံးစုံ ကိစၥေအာင္ျမင္ေၾကာင္း ခ်မ္းသာေၾကာင္း ၾကီးပြားေၾကာင္း ထင္ရွား ေက်ာ္ေဇာ္ေၾကာင္းဟူ၍ ေလာကမွာ အတုလထြက္ဖူး သုံးလူတုိ႔၏သခင္ လူသုံးေရႊဟု နာမသမုတ္ သဗၺညုဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူခဲ့ေသာေၾကာင့္ ခ်မ္းသာၾကီးပြား၊ အေတြ႕အၾကဳံ ဗဟုသုတကုိရွာေဖြကုန္ေသာ လူစြမ္းေကာင္း သူျမတ္သူမြန္တုိ႔သည္ ၀ီရိယ ကုိ အထူးသျဖင့္ အားထုတ္ၾကကုန္ေလာ။ ၀ီရိယသည္ ျမဲျမန္စြာ ေထာက္ပံ့ျခင္း လကၡဏာရွိ၏ ၀ီရိယသည္ ဥစၥာ ေရႊေငြ အမ်ဳိးမ်ဳိး တုိးတက္ေၾကာင္း တုိးပြားေၾကာင္း ျဖစ္ကုန္၏။ ၀ီရိယသည္ ဆုတ္ယုတ္ ပ်က္စီးျခင္းမရွိျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ၀ီရိယသည္ အျမဲ အသုံး၀င္ေသာ ဓားေကာင္း တစ္လက္ႏွင့္တူေပသည္။ ၀ီရိယသည္ ေရွးက မိမိျပဳလုပ္ဖူးေသာ အလုပ္ဟူသမွ်ကုိ အထူးသျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳေနသကဲ့သုိ႔ တုိးတက္ ၾကီးပြားေၾကာင္းအမွန္ပင္ျဖစ္ေပသည္။ အရာရာ ကိစၥတုိ႔ကုိလည္း ခဏျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း အလွ်င္အျမန္ ေက်းဇူးျပဳကာ ေအာင္ျမင္မႈရလာဒ္ကုိ ျဖစ္ေစႏုိင္သည္။ အကုသုိလ္၀င္ေရာက္ပ်က္စီးႏုိင္ေသာ မေကာင္းညစ္ဆုိး အကုသုိလ္ဒုစရုိက္တုိ႔ကုိ စြန္႔ပစ္ႏုိင္ေပသည့္ အျပင္ မိမိကုိယ္တုိင္ အားထုတ္မႈရွိေသာ ကုသုိလ္တရားေတြႏွင့္ေကာင္းက်ဳိးအေပၚတြင္ ခ်မ္းသာသုခကုိရ၍ ေအာင္ျမင္ျခင္းကုိထပ္ဆင့္ကာရရွိႏုိင္ေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၀ီရိယႏွင့္လူသားတုိ႔သည္ ၀ီရိယ ကုိ အျမဲအားထုတ္ၾကကုန္၏။ ဤေလာက၌ ပ်င္းရိေသာ ေမာင္ဖ်င္းသည္ အတက္ပညာ ဥစၥာပစၥည္း အေဆြခင္ပြန္းေကာင္း ခ်မ္းသာသုခ ေကာင္းမေကာင္း အၾကင္ ေကာင္းျခင္းလကၡဏာသည္ ထုိသူ႔ထံတြင္ လာေရာက္မည္မဟုတ္သကဲ့သုိ႔ ထုိေကာင္းျခင္း လကၡဏာသည္ ေ၀းကြာ၍သြားသည့္အျပင္ ၀ီရိယမဲ့ေသာလူသား၏ ဘ၀၌သာျဖစ္၍ ၀ီရိယရွိေသာ လူသားတုိ႔၏စြမ္းရည္ေတြနိမ့္က်ကာသြားေပေတာ့သည္။ ဤသည္ကား ၀ီရိယရွိ မရွိျခင္း၏ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုႏွင့္ဥပမာ တစ္ပုဒ္ပင္ျဖစ္ေပသည္။(အပုိင္း ၂)

တကၠသုိလ္ရဟန္းကမၻာ ပုည (ရာမည)

No comments:

Post a Comment

We are discussion about Dhamma when we meet with us.

We are discussion about Dhamma when we meet with us.
We are going to discuss about the nature Dhamma as a being and the element of nature for the purification of the truth and Nibbana. We find out final goal and pinnacle way of reaching Nibbana.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites