Welcome To My Website From Buddha, Dhamma,and Samgha are for all of you
Buddha, Dhamma and Samgha are for all of you
Hello Welcome to my website This is my first project

Pages

Monday, August 15, 2011

အေမ


အေမ

သူဟာ….သဘင္သည္လည္း မဟုတ္ဘူး
စာေပသမားလည္း မဟုတ္ဘူး
သမုိင္းပညာရွင္လည္း မဟုတ္ဘူး
အငုိအျပဳံးလည္း မတက္ဘူး
ဒုကၡသည္လည္း မဟုတ္ဘူး

Sunday, August 14, 2011

ေလာဘမူစိတ္ကင္းေသာ အေလာဘျဖဴ


ေလာဘဟု ဆုိအပ္ေသာ အေၾကာင္းတရားသည္ မိမိ၊ သူတပါး၊ ငါ၊ သူ၊ မယား၊ ေယာက်ၤား၊ မိန္းမ ဟူေသာ လူသားတုိင္းတြင္ ရွိၾကသည္မွာ မည္သူမွ မျငင္းဆုိႏုိင္ၾကပါ။ သုိ႔ေသာ္ အခ်ဳိ႕ေသာ သူတုိ႔သည္ “ေလာဘ ငါ့မွာ မရွိဟု” ဆုိၾကသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိၾကသနည္း ဆုိတာ ေမးရမည္ အမွန္ပင္ ျဖစ္သည္။ ေလာဘဆုိေသာ အေၾကာင္းတရားသည္ အရာဝတၳဳတုိင္းကုိ လုိခ်င္တပ္မက္ျခင္း၊ ယွဥ္ျပဳိင္သူကုိ အႏုိင္ယူ လုိျခင္း၊ မရ ရေအာင္ ရယူလုိျခင္း၊ အမွန္တရားကုိ မျမင္ႏုိင္ျခင္း၊ အတုိင္းအတာမရွိျခင္း စသည္တုိ႔သည္ ဝင္ ေရာက္သျဖင့္ အသိတရားမ်ားသည္ ကင္းသည္၏ အျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။ တခ်ဳိ႕ေသာ သူတုိ႔သည္ မိမိ တုိ႔ ကုိယ္တုိင္ မသိၾကသျဖင့္ ေလာဘကုိ “ငါတုိ႔၏ ေလာဘသည္ အေလာဘျဖဴ” ဟု ေျပာဆုိၾကသည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ ေလာဘမူလတရားတုိ႔ကုိ အေလာဘျဖဴဟု ေျပာဆုိၾကသနည္း ေမးသည္၏ အျဖစ္ သုိ႔ ေရာက္ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ ေလာဘမူလ အေျခခံထားေသာ အေၾကာင္းတရားသည္ အေလာဘျဖဴ မျဖစ္ သကဲ့သုိ႔ အကုသုိလ္၏ မူလျဖစ္ေသာ ေလာဘဟူေသာ တရားသည္ မေကာင္းေသာ တရားတုိ႔ ျဖစ္သည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္ အေလာဘျဖဴ မျဖစ္ႏုိင္ပါ။ ထုိ႔အျပင္ ေလာဘတရား ျဖဴစင္ေသာ ကုသုိလ္တရားတုိ႔၏ ဆန္႔ က်င္ဘက္ ျဖစ္သည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္ မည္သုိ႔ပင္ ေလာကေဝါဟာရ အရ ျဖဴစင္သည္ဟု ဆုိပါေစ မျဖဴစင္ႏုိင္ သည္၏ အျဖစ္ျဖင့္ ေလာဘတရားသည္ ျဖဴစင္သည္၏ အျဖစ္သုိ႔ မေရာက္ႏုိင္ပါ။ သုိ႔ေသာ္ ေလာဘကုိ ျဖဴ စင္ေစခ်င္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ေလာဘမူ၏ အေၾကာင္းတရားမ်ားကုိ သန္႔ရွင္းေစခ်င္ေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ေလာဘကင္းေသာ စိတ္ကုိ အေလာဘျဖဴ ဟု ေခၚဆုိႏုိင္သည္။ ထုိ႔အျပင္ ေလာဘစိတ္ မရွိေသာ ျဖဴစင္ေသာစိတ္ ဟုဆုိအပ္ေသာ အေလာဘကုိ ပညာ ႏွင့္ ေရာစပ္တက္ေသာ စိတ္ကုိ အေလာဘ ျဖဴ ဟုလည္း ေခၚဆုိႏုိင္ေပသည္။

အေမတုိ႔၏ ရုိးသားျခင္းဂုဏ္



သူ....စာေပသမုိင္းအေၾကာင္း မသိဘူး
ကမၻာသမုိင္းအေၾကာင္း မသိဘူး
လူ႔သမုိင္းအေၾကာင္း မသိဘူး
အာဖဂန္မွာ စစ္ျဖစ္တာ မသိဘူး
ဆုိမားရီးယားစစ္သမုိင္း မသိဘူး
အေမရိကန္စစ္သမုိင္း မသိဘူး
ျပင္သစ္စစ္သမုိင္း မသိဘူး

Wednesday, August 10, 2011

အေျခခံစိတ္၏ ေလာဘမူ

 ပရမတၳတရားေတာ္မ်ားသည္ စိတ္၊ ေစတသိက္၊ ရုပ္၊ နိဗာန္ ဟူ၍ ေလးရွိၾကသည္။ ထုိတြင္ စိတ္ သည္ ပထမဦးဆုံး ဆုိရမည္ျဖစ္သည္။ စိတ္သည္ လကၡဏာအားျဖင့္ တခုတည္းသာရွိသည္။ သုိ႔ေသာ္ စိတ္ သည္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေနအားျဖင့္ အကုသုိလ္စိတ္ကုိ ေရွးဦးစြာဆုိခဲ့ၾကသည္။ ထုိအေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ ေရွးဆရာတုိ႔၏အလုိက် သိရွိႏုိင္သည္မွာ အဘိဓမၼတၳသဂၤဟ လက္သန္းက်မ္းႏွင့္ အျခားေသာ က်မ္းၾကီး က်မ္းငယ္တုိ႔တြင္ ေတြ႔ရွိႏုိင္သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ စိတ္သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ အကုသုိလ္စိတ္ကုိ ေရွးဦးစြာ ဆုိၾကသနည္းဟု ေမးဖြယ္ရာရွိ သည္။ လူသားသည္ မိမိတုိ႔ ေမြးဖြားလာေသာအခါ ဘဝနိကႏၱိကတဏွာ ေလာဘျဖင့္ ေမြးဖြားလာၾကသည္။ ထုိ႔အတူ ေလာဘသည္ သဘာဝတရားျဖစ္သည့္ စိတ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အကုသုိလ္စိတ္သည္ ေရွးဦးစြာ ျဖစ္ သည္ဟု ေရွးဆရာတုိ႔က ေရးသားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေလာဘမူစိတ္သည္ လူတုိ႔၏ ဘဝအစကုိ စတင္သည့္ အကုသုိလ္မူလ ျဖစ္သည္။ ထုိမူလတရားသည္လည္း ေလာဘမူလအားျဖင့္ ကြဲျပာျခားနားစြာ ရွိခဲ့ၾကသည္။ ေလာဘကုိ အဓိပာယ္ကုိ ဖြင့္ဆုိရလွ်င္ လုိခ်င္မႈျဖစ္သည္။ လူသားသည္လည္း မည္သုိ႔ေသာ အရာ မည္သုိ႔ ေသာ ကိစၥ၊ မည္သုိ႔ေသာ အျခင္းအရာကုိ မဆုိ လုိခ်င္တပ္မက္ၾကသည္။ ထုိတပ္မက္မႈေၾကာင့္ မိမိ လုိခ်င္ ေသာ အရာဟူသမွ်ကုိ မရရေအာင္ က်ဳိးစားခဲ့ၾကသည္။

Monday, August 15, 2011

အေမ


အေမ

သူဟာ….သဘင္သည္လည္း မဟုတ္ဘူး
စာေပသမားလည္း မဟုတ္ဘူး
သမုိင္းပညာရွင္လည္း မဟုတ္ဘူး
အငုိအျပဳံးလည္း မတက္ဘူး
ဒုကၡသည္လည္း မဟုတ္ဘူး

Sunday, August 14, 2011

ေလာဘမူစိတ္ကင္းေသာ အေလာဘျဖဴ


ေလာဘဟု ဆုိအပ္ေသာ အေၾကာင္းတရားသည္ မိမိ၊ သူတပါး၊ ငါ၊ သူ၊ မယား၊ ေယာက်ၤား၊ မိန္းမ ဟူေသာ လူသားတုိင္းတြင္ ရွိၾကသည္မွာ မည္သူမွ မျငင္းဆုိႏုိင္ၾကပါ။ သုိ႔ေသာ္ အခ်ဳိ႕ေသာ သူတုိ႔သည္ “ေလာဘ ငါ့မွာ မရွိဟု” ဆုိၾကသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိၾကသနည္း ဆုိတာ ေမးရမည္ အမွန္ပင္ ျဖစ္သည္။ ေလာဘဆုိေသာ အေၾကာင္းတရားသည္ အရာဝတၳဳတုိင္းကုိ လုိခ်င္တပ္မက္ျခင္း၊ ယွဥ္ျပဳိင္သူကုိ အႏုိင္ယူ လုိျခင္း၊ မရ ရေအာင္ ရယူလုိျခင္း၊ အမွန္တရားကုိ မျမင္ႏုိင္ျခင္း၊ အတုိင္းအတာမရွိျခင္း စသည္တုိ႔သည္ ဝင္ ေရာက္သျဖင့္ အသိတရားမ်ားသည္ ကင္းသည္၏ အျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။ တခ်ဳိ႕ေသာ သူတုိ႔သည္ မိမိ တုိ႔ ကုိယ္တုိင္ မသိၾကသျဖင့္ ေလာဘကုိ “ငါတုိ႔၏ ေလာဘသည္ အေလာဘျဖဴ” ဟု ေျပာဆုိၾကသည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ ေလာဘမူလတရားတုိ႔ကုိ အေလာဘျဖဴဟု ေျပာဆုိၾကသနည္း ေမးသည္၏ အျဖစ္ သုိ႔ ေရာက္ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ ေလာဘမူလ အေျခခံထားေသာ အေၾကာင္းတရားသည္ အေလာဘျဖဴ မျဖစ္ သကဲ့သုိ႔ အကုသုိလ္၏ မူလျဖစ္ေသာ ေလာဘဟူေသာ တရားသည္ မေကာင္းေသာ တရားတုိ႔ ျဖစ္သည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္ အေလာဘျဖဴ မျဖစ္ႏုိင္ပါ။ ထုိ႔အျပင္ ေလာဘတရား ျဖဴစင္ေသာ ကုသုိလ္တရားတုိ႔၏ ဆန္႔ က်င္ဘက္ ျဖစ္သည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္ မည္သုိ႔ပင္ ေလာကေဝါဟာရ အရ ျဖဴစင္သည္ဟု ဆုိပါေစ မျဖဴစင္ႏုိင္ သည္၏ အျဖစ္ျဖင့္ ေလာဘတရားသည္ ျဖဴစင္သည္၏ အျဖစ္သုိ႔ မေရာက္ႏုိင္ပါ။ သုိ႔ေသာ္ ေလာဘကုိ ျဖဴ စင္ေစခ်င္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ေလာဘမူ၏ အေၾကာင္းတရားမ်ားကုိ သန္႔ရွင္းေစခ်င္ေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ေလာဘကင္းေသာ စိတ္ကုိ အေလာဘျဖဴ ဟု ေခၚဆုိႏုိင္သည္။ ထုိ႔အျပင္ ေလာဘစိတ္ မရွိေသာ ျဖဴစင္ေသာစိတ္ ဟုဆုိအပ္ေသာ အေလာဘကုိ ပညာ ႏွင့္ ေရာစပ္တက္ေသာ စိတ္ကုိ အေလာဘ ျဖဴ ဟုလည္း ေခၚဆုိႏုိင္ေပသည္။

အေမတုိ႔၏ ရုိးသားျခင္းဂုဏ္



သူ....စာေပသမုိင္းအေၾကာင္း မသိဘူး
ကမၻာသမုိင္းအေၾကာင္း မသိဘူး
လူ႔သမုိင္းအေၾကာင္း မသိဘူး
အာဖဂန္မွာ စစ္ျဖစ္တာ မသိဘူး
ဆုိမားရီးယားစစ္သမုိင္း မသိဘူး
အေမရိကန္စစ္သမုိင္း မသိဘူး
ျပင္သစ္စစ္သမုိင္း မသိဘူး

Wednesday, August 10, 2011

အေျခခံစိတ္၏ ေလာဘမူ

 ပရမတၳတရားေတာ္မ်ားသည္ စိတ္၊ ေစတသိက္၊ ရုပ္၊ နိဗာန္ ဟူ၍ ေလးရွိၾကသည္။ ထုိတြင္ စိတ္ သည္ ပထမဦးဆုံး ဆုိရမည္ျဖစ္သည္။ စိတ္သည္ လကၡဏာအားျဖင့္ တခုတည္းသာရွိသည္။ သုိ႔ေသာ္ စိတ္ သည္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေနအားျဖင့္ အကုသုိလ္စိတ္ကုိ ေရွးဦးစြာဆုိခဲ့ၾကသည္။ ထုိအေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ ေရွးဆရာတုိ႔၏အလုိက် သိရွိႏုိင္သည္မွာ အဘိဓမၼတၳသဂၤဟ လက္သန္းက်မ္းႏွင့္ အျခားေသာ က်မ္းၾကီး က်မ္းငယ္တုိ႔တြင္ ေတြ႔ရွိႏုိင္သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ စိတ္သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ အကုသုိလ္စိတ္ကုိ ေရွးဦးစြာ ဆုိၾကသနည္းဟု ေမးဖြယ္ရာရွိ သည္။ လူသားသည္ မိမိတုိ႔ ေမြးဖြားလာေသာအခါ ဘဝနိကႏၱိကတဏွာ ေလာဘျဖင့္ ေမြးဖြားလာၾကသည္။ ထုိ႔အတူ ေလာဘသည္ သဘာဝတရားျဖစ္သည့္ စိတ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အကုသုိလ္စိတ္သည္ ေရွးဦးစြာ ျဖစ္ သည္ဟု ေရွးဆရာတုိ႔က ေရးသားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေလာဘမူစိတ္သည္ လူတုိ႔၏ ဘဝအစကုိ စတင္သည့္ အကုသုိလ္မူလ ျဖစ္သည္။ ထုိမူလတရားသည္လည္း ေလာဘမူလအားျဖင့္ ကြဲျပာျခားနားစြာ ရွိခဲ့ၾကသည္။ ေလာဘကုိ အဓိပာယ္ကုိ ဖြင့္ဆုိရလွ်င္ လုိခ်င္မႈျဖစ္သည္။ လူသားသည္လည္း မည္သုိ႔ေသာ အရာ မည္သုိ႔ ေသာ ကိစၥ၊ မည္သုိ႔ေသာ အျခင္းအရာကုိ မဆုိ လုိခ်င္တပ္မက္ၾကသည္။ ထုိတပ္မက္မႈေၾကာင့္ မိမိ လုိခ်င္ ေသာ အရာဟူသမွ်ကုိ မရရေအာင္ က်ဳိးစားခဲ့ၾကသည္။

We are discussion about Dhamma when we meet with us.

We are discussion about Dhamma when we meet with us.
We are going to discuss about the nature Dhamma as a being and the element of nature for the purification of the truth and Nibbana. We find out final goal and pinnacle way of reaching Nibbana.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites